събота, 2 май 2020 г.

Kahoot


Kahoot е безплатна учебна платформа, която се използва всеки ден от милиони хора по целия свят за откриване, създаване, провеждане и споделяне на учебни игри. С него може да се правят за много кратко време забавни игри за учебните часове. В това ръководство ще се научите как да създадете ваш собствен Kahoot, да правите дубликати и да редактирате публично достъпни игри. С този пътеводител вие ще научите най-надеждните начини, как изпитването на учениците да се превръща в игра. Kahoot може да се използва за всеки учебен предмет, всяка възраст, и с всяко устройство. Играчите дори не е необходимо да се регистрират и да създават профил.
    Този продукт се използва в най- различни условия - от класните стаи до бизнес срещи и благотворителност за набиране на средства, награди, церемонии и събития. Kahoot е създаден за съвместна работа с цел ученето да стане наистина привлекателно!
    Едно от нещата, които правят KAHOOT така уникален е, че това е една платформа, на която вие създавате съдържанието, облика и правилата на играта. Също така, вие можете да изберете една от 8.5+ милиона безплатни публични игри и тя да се адаптира за нуждите от обучение на вашите ученици, или да създадете такава съвсем нова според вашата необходимост.

КАК ДА НАПРАВИТЕ СВОЯ ПЪРВИ KAHOOT?

   Отворете вашия браузър и отидете на  https://kahoot.com/ , след което избирате команда SIGN UP.

Отваря се страница, на която трябва да отговорите, като какъв ще ползвате Kahoot:    


Следващата стъпка е да посочите чрез какво ще се регистрирате.

Избирайки една от трите възможности е необходимо да попълните следната информация:
Add your school or university – посочвате училището или университета, в който работите.
    Тогава ще трябва да попълните следните полета:
YOUR ACCOUNT DETAILS:
Pick a username:   /потребителско име/
Add your email address: ваша електронна поща – имейл
Confirm email: потвърждение на зададеният преди това имейл
Create a password: парола
Have you played Kahoot! before? - Участвали ли сте в игра на Kahoot преди?
CREATE ACCOUNT – потвърждение на данните за регистрация.
    /Потребителите, които имат направена вече регистрация в Kahoot, трябва да зададат команда SIGN IN, след като влязат в сайта и да въведат потребителско име или e-mail и парола./

След като направихте регистрация, вие ще се отзовете на вашата начална страница на  KAHOOT.


За да създадете нов KAHOOT избирате бутон  Create , където имате три опции: Quiz, Survey, Jumble /куиз, проучване, бърканица/.
Създаване на Quiz (тест)
Kликвате на Create new. Преминавате през следните няколко стъпки:
Title – въвеждате заглавие  на теста
Description - правите кратко описание на тематиката, може да се добавят тагове Tags, съответно за учебния предмет, спецификата на темата, академичното квалификационно ниво, годината на класа по випуск и т. н., например: algebra# .  Добавянето на добро описание ви помага да определите целите на обучение за играта и ясно да я конкретизирате. Използването на описателното  #tags  ще гарантира, че други хора могат да го намерят лесно. По- голямото изображение дава възможност kahoot да се откроява и да привлече повече играчи.
Visible to - определяте достъпа от потребителите, съответно Only me /само аз/ Everyone /всеки/,
писменият език, който ще се използва в теста  Language, например български език
Credit resources – подсилване на теста с добавяне на източниците на учебния материал, линкове или препоръчителна литература.
Intro video – добавяне на видео, което ще стартира, когато участниците се присъединят към играта
Cover image – добавяне на изображение или видео за подсилване на играта

Зададените параметри потвърждавате с Ok, go. След това с команда Edit    вдясно на екрана можете да се върнете обратно да редактира.
След потвърждаването с избор на Ok, go се отваря прозорец, в който въвеждате първия въпрос от теста.
  • В полето Question въвеждате въпроса.
  • На Time limit се избира лимита на времето за мислене на всеки въпрос за интервала от 5 до 120 секунди.
  • Award points е оценяването на въпроса с точки.
  • Ако желаете да добавите изображение или видео клип към въпроса с Add image и Add video, вие можете да качите файл от вашия компютър или Интернет, като например таблица, диаграма, картинка и т. н.
  • В Answer1, Answer2, Answer3, Answer4  въвеждате възможните отговори и посочвате кой е правилния с отметка. Може да определим техния шрифт също. Продуктът дава възможност да се определят като правилни повече от един отговор, но учениците може да посочват само единия от тях.
  • С команда Next потвърждавате и продължавате към следващия въпрос.
  • Като сте готови с въпросите, записвате с Save.




  • Edit редакция на теста с команда
  • Preview it визуализация на теста, който ще бъде представен на големия екран и на устройството на ученика
  • Play it стартиране на играта
  • Share it – възможности за споделяне на играта в Facebook, Twitter, Pinterest, Google или просто да я изпратите с e-mail
  • С I’m done отново потвърждаваме зададените от нас настройки и се отзоваваме на следващата страница, на която е списъка със създадените от нас до момента игри.
След като сме създали един тест можем да го:
  • редактираме - Edit;
  • визуализираме - Preview;
  • споделим - Share;
  • дублираме: Duplicate;
  • изтрием - Delete.
За да започнете теста избирате бутон Play.

Когато изберете Classic (индивидуално участие в играта от всеки) или Team mode (групова игра по отделни отбори), се появява пин кода, с който учениците трябва да влязат в играта през www.kahoot.it/#/ от устройствата, с които работят. Когато те го въведат, трябва да кликнат ENTER.




      Участниците в играта трябва да напишат http://kahoot.it  и да въведат Game PIN.
      След избор на Enter  се попълва Nickname.
За стартиране на играта се избира ОК, go!. Тогава на устройствата им се изписва: You’re In! See your nickname onscreen?, което означава: “Вие сте в играта. Видяхте ли името си на големия екран пред вас?”
     Тогава, на екрана на учителския компютър и на големия екран, се появяват имената на учениците, които са стартирали вече играта по описанието по-горе. Вляво на този екран се вижда техният брой – например 23 Players, а в останалата част на екрана се изписват имената им. Ако някой злоупотребява и не въвежда коректно името си, можете да позиционирате на него върху екрана и да го премахнете, за да го въведе правилно. След като видите, че е изпълнен броя на всички ученици, които трябва да влязат в играта, вие можете да стартирате със START вдясно на екрана. Тогава се стартира играта и на големия екран се четат въпросите/ задачите с четирите възможни отговора, които са в синьо, червено, жълто и зелено.
Тези четири цвята са на екраните на устройствата на учениците и те трябват да изберат отговора, който смятат за правилен и да натиснат съответния цвят. В зависимост от това, дали са избрали правилния отговор или грешен, KAHOOT ще ги уведоми със съобщението Correct или Incorrect.
След като на въпроса/ задачата отговорят всички ученици, на големия екран се вижда класация на правилните и грешните отговори и се показва кой от тях е бил верният. Също така има класация на петте отговорили правилно и най-бързо с броя точки, който са постигнали. Играта се провежда на фона на зададената музика или автоматичното озвучаване на KAHOOT. За задаване на следващия въпрос учителят кликва горе вдясно на екрана NEXT.
Накрая на играта на екраните на телефоните на учениците се изписва надпис на кое място са се класирали, след което също се генерира обратна връзка и резултати – Did you learn something? /научихте ли нещо?/ Do you recommend it? /Бихте ли препоръчали играта?/ и How fun was it? /Колко забавно беше?/ To continue, tell us how you feel? /За да продължите, отговорете как се чувствате?/


Няма коментари:

Публикуване на коментар